Ajudem al propi Ajuntament a gestionar la documentació i també a qualsevol ciutadà del municipi en la gestió de la seva pròpia documentació.
Funcions d'aquest servei :
.
1.- GESTIONEM i custodiem tots els documents administratius que produeixen i/o reben les oficines municipals en les seves diferents tipologies, i que durant uns anys són vigents i útils tant per l’Administració com pel ciutadà (ARXIU ADMINISTRATIU 15-30 anys).
D’aquests documents, uns esdevenen de conservació permanent, i s’encarreguen de deixar constància i testimoni de l’actuació municipal. (ARXIU HISTÒRIC).
.
2.- Vetllem per la RECUPERACIÓ i PROTECCIÓ del patrimoni documental no produït directament per l’Ajuntament, però vinculat al municipi per raons socials, econòmiques, històriques, etc. Ens referim a tota aquella documentació de particulars, empreses i altres organismes i associacions del terme.
.
Per tal que no es perdi aquesta documentació us fem saber el valor que pot tenir la documentació que teniu en les vostres cases, empreses o entitats i de quina manera aquesta pot contribuir al coneixement de la història del municipi. Així mateix, us oferim les nostres instal·lacions per a conservar-la (certs criteris).
.
3.- Relacionat amb la funció de DIFUSIÓ, i tenint en compte les limitacions d’accés, atenem les vostres consultes a la documentació que custodiem. Us oferim les eines per accedir a la documentació i us orientem en les cerques.
L’Arxiu conté el patrimoni documental del municipi en tots els seus diferents formats i suports:
Documents TEXTUALS.
Documents sobre paper, pergamí,...
Documents SONORS.
Cintes de cassete, CD,...
Documents VISUALS.
Fotografies sobre paper o sobre plàstic (negatius, diapositives, digitals,…) cartells,…
Documents AUDIOVISUALS.
Fotografies sobre paper o sobre plàstic (negatius, diapositives, digitals,…) cartells,…
Documents AUDIOVISUALS.
Cintes de 8mm, 16mm,... vídeo i DVD